Filmrullar och bloggpyssel

eeHär har jag suttit i prinicp hela eftermiddan, trixat och fixat med bloggen. Där kan ni även se en liten sneakpeak på nya headern. Om jag får säga det själv  blev jag väldigt nöjd med den faktiskt. Snart får ni också se den, usch vad jag längtar!

eeeEfter skolan idag cyklade jag till Fotocenter för att köpa ny film till kameran. Eftersom det var första gången jag faktiskt köper det bad jag henne som jobbade där att visa mig hur man gör, inte så svårt egentligen. Men blev lite chokad över hur dyrt en rulle film med 24 bilder är 7,90€. Plus att jag även måste framkalla ut bilderna sedan då jag fotat färdigt. Detta betyder att varje bild jag tar misslyckad som myckad kommer att kosta mig 30 cent. Så nu gäller det verkligen att planera varje bild, tror att det kommer att utveckla mitt foto-tänk mycket. Eftersom en vanlig fotorunda hamnar lätt på ca. 500 bilder var av ca. 50 är sådanna jag är riktigt riktigt nöjd med (om jag har tur några fler).

Ha en riktigt bra fredag allihopa!! 

Leave a Reply

