A positive day

ellab-1

Jag känner mig som en ny människa, den tanken flyger alltid genom mig efter sista måndags-passet på wsc, nämligen strechningen. Usch vad jag älskar det. Ligga på golvet ta in instruktioner om hur du ska vrida på ben och armar, mörkt rum med endast några stearinljus längs väggen. Känna efter hur kroppen bara töjs ut sakta men säkert och alla spänningar försvinner. Ryser nästan av tanken, balsam för själen. Har ni tid och möjlighet, GÅ på pass som dessa (wsc i vasa erbjuder bl. strechning, bodybalance och yoga).

Något annat positivt har själva modernatur gett oss, nämligen S-O-L! Även fast skoldagen kändes tung och jobbig gick det ganska snabbt. Vem kunde ana att jag skulle säga det efter en 8-16 dag?

Kommer ni ihåg då jag i lördags berättade om mitt misslyckade försök till att ta fram cykeln? Vet ni, idag var det möjligt. Cyklade fram och tillbaka till skolan och oj vad jag njöt… Det är samma visa varje år. På våren kliar det ända ut till fingerspetsarna över att få ta fram cykeln och börja cykla. Medans jag på hösten inte kan längta efter något annat än att få slänga in den rakarn i förrådet. Det går som på repeat, år efter år…

// Finished my workout and I love it, my last class every Monday is flex. I really, really love it, I feel like a completely new person. Do you know what, the sun has shone today, and my whole day felt like a dance on roses.

2 thoughts on “A positive day

Leave a Reply

